M04 Hoe onderwijskwaliteit verhogen door ODET?

Hoe onderwijskwaliteit verhogen door ODET?


Docent: François De Smedt

  

Situering

Vaak studeren we af, duiken we het werkveld in en noteren we in onze agenda nummertjes die verwijzen naar leerplandoelen en eindtermen. De betekenis achter die nummertjes en begrippen vervagen vaak hoe langer we in het werkveld aan de slag zijn. In deze cursus frissen we deze en andere begrippen nog eens op en gaan we kijken wat er achter die nummertjes zit. Daarnaast leggen we de leerplannen van de drie grootste koepels naast elkaar en gaan we kijken hoe we de kwaliteit van ons onderwijs zelf op peil kunnen houden.

 

Doelen en inhouden

     - Wat is ODET?

- Bedoeling

- Ontstaan en ontwikkeling

- Wettelijke basis

     - We zoomen in op ZILL en nemen een kijkje achter de schermen van OVSG en GO!

     - De rol van: de leerkracht, het schoolteam, het schoolbestuur, de scholengemeenschap,
        de koepels, de VLOR, de overheid

     - Aan de slag met het ROK

- De rol van de inspectie vroeger en nu

- Doorlichting: bedoeling en procedure

- Deontologische code van de inspectie

     - Hoe kunnen wij als leerkracht en als schoolteam onze kerntaak versterken?


Lessen op zaterdagen

13/01/2024 van 14u tot 16u

09/03/2024 van 14u tot 16u

04/05/2024 van 14u tot 16u

25/05/2024 van 14u tot 16u

Share by: